Великий покаянный канон св. Андрея Критского. Понедельник Первой Седмицы Великого поста

Православие.By 14 марта 2016
4223

2.jpg

Православные целуют Евангелие, но никогда не читают его? Каждый год слышат за богослужением великопостный канон св. Андрея Критского и ничего не понимают?  В большинстве случаев это абсолютная правда.

Песнь 1. Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог Отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

 Откуду начну плакати окаяннаго моего жития деяний? кое ли положу начало, Христе, нынешнему рыданию? но, яко благоутробен, даждь ми прегрешений оставление.

 С чего начну я оплакивать деяния злосчастной моей жизни? Какое начало положу, Христе, я нынешнему моему сетованию? Но Ты, как милосердный, даруй мне оставление прегрешений.

 Гряди, окаянная душе, с плотию твоею, Зиждителю всех исповеждься и останися прочее преждняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы

 Прииди, окаянная душа, с плотию твоею, Создателю всех исповедайся, воздержись, наконец, от прежнего неразумия и принеси Богу в покаянии слезы

 Первозданнаго Адама преступлению поревновав, познах себе обнажена от Бога и присносущнаго Царствия и сладости, грех ради моих.

 Первозданному Адаму в преступлении поревновав, познал я себя отчужденным от Бога, от вечного царства и блаженства, грехов ради моих.

 Увы мне, окаянная душе, что уподобилася еси первей Еве? видела бо еси зле, и уязвилася еси горце, и коснулася еси древа, и вкусила еси дерзостно безсловесныя снеди.

 Увы, несчастная душа моя, для чего уподобилась ты первозданной Еве? ибо видела ты зло и уязвилась ты горько, прикоснулась ты к древу и вкусила ты дерзостно пагубной пищи.

 Вместо Евы чувственныя мысленная ми бысть Ева, во плоти страстный помысл, показуяй сладкая и вкушаяй присно горькаго напоения.

 Вместо чувственной Евы восстала во мне Ева мысленная, во плоти страстный помысл, показущий сладкое, и при вкушении всегда напаяющий горечью.

 Достойно из Едема изгнан бысть, яко не сохранив едину Твою, Спасе, заповедь Адам: аз же что постражду, отметая всегда животная Твоя словеса?

 Достойно изгнан был из Едема Адам, как не  сохранивший одну Твою заповедь, о Спаситель; я же что должен буду претерпеть, отметая всегда Твои животворные слова.

 Слава: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

 Слава: Пресущественная Троица, во Единице  поклоняемая, возьми от меня бремя тяжкое греховное, и как милосердная даруй мне слезы умиления.

 И ныне: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

 И ныне: Богродице, Надежда и Предстательство Тебя воспевающих, возьми от меня бремя тяжкое греховное и, как Владычица Чистая, кающагося приими меня.

Песнь 2. Ирмос: Вонми, небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

 Вонми, небо, и возглаголю, земле внушай глас, кающийся к Богу и воспевающий Его.

 Внемли небо и возвещу, земля, слушай голос, кающийся Богу и воспевающий Его.

 Вонми ми, Боже, Спасе мой, милостивым Твоим оком, и приими мое теплое исповедание.

 Внемли мне, Боже, Спасителю мой, милостивым Твоим оком, и прими мое пламенное исповедание.

 Согреших паче всех человек, един согреших Тебе; но ущедри яко Бог, Спасе, творение Твое.

 Согрешил я более всех людей, один я согрешил пред Тобою; но как Бог, о, Спаситель, помилуй создание Твое.

 Вообразив моих страстей безобразие, любосластными стремленьми, погубих ума красоту.

 Вообразив моих страстей безобразие, любострастными стремлениями исказил я ума красоту.

 Буря мя злых обдержит, благоутробне Господи; но яко Петру, и мне руку простри.

 Буря зол окружает меня, милосердный Господи, но, как Петру, и мне руку простри.

 Оскверних плоти моея ризу, и окалях еже по образу, Спасе, и по подобию.

 Осквернил я одежду плоти моей и осквернил в себе, о, Спаситель Твой образ и подобие.

 Омрачих душевную красоту страстей сластьми, и всячески весь ум персть сотворих.

 Помрачил я красоту души страстными удовольствиями, и всячески весь ум прах сотворил.

 Раздрах ныне одежду мою первую, юже ми изтка Зиждитель изначала, и оттуду лежу наг.

 Раздрал я одежду мою первую, которую в начале исткал мне Создатель, и оттого лежу наг.

 Облекохся в раздранную ризу, юже изтка ми змий советом, и стыждуся

 Облекся я в раздранную ризу, которую исткал мне змий коварством, и стыжуся.

 Слезы блудницы, Щедре, и аз предлагаю, очисти мя, Спасе, благоутробием Твоим.

 Слезы блудницы, Щедрый, и я приношу, помилуй меня, о, Спаситель, снисхождением Твоим.

 Воззрех на садовную красоту, и прельстихся умом; и оттуду лежу наг и срамляюся.

 Воззрел я на красоту сада, и прельстился умом; оттого лежу наг и стыжуся.

 Делаша на хребте моем вси начальницы страстей, продолжающе на мя беззаконие их.

 На хребте моем делали все виновники страстей, умножая против меня беззакония свои.

  Слава: Единаго Тя в триех Лицех, Бога всех пою, Отца и Сына и Духа Святаго.

  Слава: Единаго Тебя в трех Лицах Бога всех пою, Отца и Сына и Духа Святаго.

  И ныне: Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.

 И ныне: Пречистая Богородице Дево, Едина Воспетая, моли прилежно, чтобы спастися на

Песнь 3. Ирмос: На недвижимом, Христе, камени заповедей Твоих утверди мое помышление.

 Огнь от Господа иногда Господь одождив, землю содомскую прежде попали.  Когда огнь от Господа Господь одождил, попалил некогда землю содомскую.
 На горе спасайся душе, якоже Лот оный, и в Сигор угонзай.  На горе спасайся, душа, как Лот, и устремляйся в Сигор.
 Бегай запаления, о душе, бегай содомскаго горения, бегай тления Божественнаго пламене.

 Беги, душа, от горения; беги от горящего содома, беги от погубляющаго божественного пламени.

 Согреших Тебе един аз, согреших паче всех, Христе Спасе, да не презриши мене.

 Согрешил я один пред тобою, согрешил более всех, о, Христос Спаситель, не презри меня.

Ты еси Пастырь Добрый, взыщи мене агнца, и заблуждшаго да не презриши мене.  Ты - Пастырь Добрый; найди меня, агнца, и заблудившагося не презри меня.
 Ты еси сладкий Иисусе, Ты еси Создателю мой, в Тебе, Спасе, оправдаюся.

 Ты - вожделенный Иисус; Ты - Создатель мой; Тобою, о, Спаситель, оправдаюсь.

 Исповедаюся Тебе, Спасе, согреших, согреших Ти, но ослаби, остави ми, яко благоутробен.

 Исповедаюсь Тебе, о, Спаситель: согрешил я, согрешил пред Тобою; но разреши и прости меня, как милосердный.

  Слава: О Троице Единице Боже, спаси нас от прелести, и искушений, и обстояний.

  Слава: О, Троица Единица! Боже, спаси нас от обольщения, от искушений и опасностей.

  И ныне: Радуйся, Богоприятная утробо, радуйся, престоле Господень, радуйся, Мати Жизни нашея.

  И ныне: радуйся, бога вместившее чрево; радуйся, престол господень; радуйся матерь жизни нашей.

Песнь 4. Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

 Дел Твоих да не презриши, создания Твоего да не оставиши, Правосуде. Аще и един согреших яко человек, паче всякаго человека, Человеколюбче; но имаши, яко Господь всех, власть оставляти грехи.  Дел Твоих не презри, создания Твоего не оставь, Судие Праведный, ибо если я один согрешил, как человек, более всякаго человека, но ты, Человеколюбче, как Господь всех, имеешь власть отпускать грехи.
 Приближается, душе, конец, приближается, и нерадиши, ни готовишися, время сокращается, востани, близ при дверех Судия есть. Яко соние, яко цвет, время жития течет: что всуе мятемся?  Приближается конец, душа, приближается, и не заботишься, не готовишься, время сокращается, востань, близ, при дверях Судия, как сновидение, как цветок время жизни течет; что мы суетимся напрасно?
 Воспряни, о душе моя, деяния твоя яже соделала еси помышляй, и сия пред лице твое принеси, и капли испусти слез твоих; рцы со дерзновением деяния и помышления Христу, и оправдайся.

 Пробудись, о душе моя, помышляй о делах твоих, которые сделала ты, представь их пред лицем твоим и пролей капли слез твоих, поведай с дерзновением дела и помышления Христу и оправдайся.

 Не бысть в житии греха, ни деяния, ни злобы, еяже аз, Спасе, не согреших, умом и словом, и произволением, и предложением, и мыслию, и деянием согрешив, яко ин никтоже когда.

 В жизни нет ни греха, ни деяния, ни злобы, которыми не погрешил я, о, Спаситель, умом и словом, и желанием согрешив, и намерением, и мыслию, и делом, как никто другой никогда.

 Отсюду и осужден бых, отсюду препрен бых аз окаянный от своея совести, еяже ничтоже в мире нужнейше; Судие, Избавителю мой и Ведче, пощади и избави, и спаси мя раба Твоего.

 Потому и осужден я, потому и побежден я собственною совестию, окаянный, которой строже в мире нет ничего; Судия и Избавитель мой и Всеведущий, пощади, избавь и спаси меня, раба Твоего.

 Лествица, юже виде древле великий в патриарсех, указание есть, душе моя, деятельнаго восхождения, разумнаго возшествия; аще хощеши убо деянием, и разумом, и зрением пожити, обновися.

 Лестница, которую в древности видел великий в патриархах, изображает восхождение делами, представляет возвышение разумом; душа моя, хочешь ли жить деянием, разумением и созерцанием, обновися.

 Зной дневный претерпе лишения ради патриарх, и мраз нощный понесе, на всяк день снабдения творя, пасый, труждаяйся, работаяй, да две жене сочетает.

 Зной дневной претерпел по нужде патриарх, перенес и холод ночной, ежедневно укрываясь, пасущий стадо, труждаясь и работая, да две жены сочетает.

 Жены ми две разумей, деяние же и разум в зрении, Лию убо деяние, яко многочадную, Рахиль же разум, яко многотрудную; ибо кроме трудов, ни деяние, ни зрение, душе, исправится.

 Жены мне две разумей деяние и разумение в созерцании: Лию - деяние, как многочадную; Рахиль же разумение, как многотрудную, ибо без трудов ни деяние, ни созерцание, душа, не совершаются.

 Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

 Слава: Нераздельным по Существу, Неслитным по Лицам богословлю Тебя, Троическое Единое Божество, Соцарственое и Сопрестольное, возглашаю Тебе песнь великую в вышних троекратно песнословимую.

  И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.

  И ныне: И рождаешь и девствуешь и пребываешь вместе естеством Дева: Рожденный (Тобою) обновляет законы естества, утроба же рождает нерождающая: там, где хочет Бог, побеждается естества чин, ибо творит, что хочет.

Песнь 5. Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

 В нощи житие мое преидох присно, тьма бо бысть, и глубока мне мгла, нощь греха, но яко дне сына, Спасе, покажи мя.  В нощи жизнь мою проходил постоянно, ибо тьмой и глубокой мглой была для меня ночь греха, но как сына дня, Спаситель, покажи меня.
 Рувима подражая окаянный аз, содеях беззаконный и законопреступный совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, яко отчее он.  Рувиму подражая, окаянный, содеял я беззаконное и преступное дело пред Богом Всевышним, осквернив ложе мое, как отчее он.
 Исповедаюся Тебе Христе Царю: согреших, согреших, яко прежде Иосифа братия продавшии, чистоты плод и целомудрия.

 Исповедаюсь Тебе, Христе Царю; согрешил я, согрешил, как прежде братья, продавшие Иосифа – плод чистоты и целомудрия.

 От сродников праведная душа связася, продася в работу сладкий, во образ Господень; ты же вся, душе, продалася еси злыми твоими.

 От сродников праведная душа связалась, вожделенный продан в рабство, прообразуя Господа, ты же, душа, сама всю продала себя твоими пороками.

 Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума подражай, окаянная и неискусная душе, и не оскверняйся безсловесными стремленьми, присно беззаконнующи.

 Подражай праведному Иосифу и (его) целомудренному нраву, несчастная и непотребная душа, неоскверняйся безрассудными стремлениями, всегда беззаконнуя.

 Аще и в рове поживе иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего, аз же что Тебе когда сицевое принесу?

 Иосиф был некогда в рове, Владыка Господи, но как прообраз Твоего погребения и воскресения, а я когда что подобное Тебе принесу?

 Слава: Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

  Слава: Тебя, Троице, славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят Ты Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единица всегда поклоняемая.

   И ныне: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

  И ныне: Из Тебя облечен в мой состав, непорочная безмужная Матерь-Дева, Бог, создавший веки, и соединил с Собою человеческое естество.

Песнь 6. Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

 Слезы, Спасе, очию моею и из глубины воздыхания чисте приношу, вопиющу сердцу: Боже, согреших Ти, очисти мя.

 Приношу Тебе, о, Спаситель, слезы чистые и воздыхания из глубины сердца, взывающаго: Боже, согрешил я Тебе, очисти меня.

 Уклонилася еси, душе, от Господа твоего, якоже Дафан и Авирон, но пощади, воззови из ада преисподняго, да не пропасть земная тебе покрыет.

 Уклонилась ты, душа, от Господа своего, как Дафан и Авирон; но воззови (к Нему) из глубины преисподней: пощади! - да пропасть земная не покроет тебя.

 Яко юница, душе, разсвирепевшая, уподобилася еси Ефрему, яко серна от тенет сохрани житие, вперивши деянием ум и зрением.

 Рассвирепев, как юница, душа, ты уподобилась Ефрему; как серна от сетей, спасай жизнь, окрылив ум деянием и созерцанием.

 Рука нас Моисеова да уверит душе, како может Бог прокаженное житие убелити и очистити, и не отчайся сама себе, аще и прокаженна еси.

 Моисеева рука да уверит нас, душа, как Бог может убелить и очистить прокаженное житие, и не отчайся сама себя, если ты и прокажена.

 Слава: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

  Слава: Троица есмь Проста, Нераздельная, Раздельная в Лицах и Единица, соединенная в существе: Отец вещает, и Сын, и Божественный Дух.

  И ныне: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам; Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

 И ныне: Утроба Твоя Бога нам роди, принявшего образ наш, Его, как Создателя всех, моли, Богородица, да молитвами Твоими оправдаемся.

Кондак, глас 6:
 Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися; воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.  Душа моя, душа моя, восстань, что ты спишь? Конец приближается, и ты смутишься; пробудись же, чтобы пощадил тебя Христос Бог, Вездесущий и все наполняющий.

Песнь 7. Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

 Согреших, беззаконновах и отвергох заповедь Твою, яко во гресех произведохся, и приложих язвам струпы себе; но Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.

 Согрешил, беззаконствовал и отверг заповедь Твою, ибо рожден я в грехах, и к язвам приложил раны себе, но сам меня помилуй, как милосердный, Отцев Боже.

 Тайная сердца моего исповедах Тебе, Судии моему, виждь мое смирение, виждь и скорбь мою, и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.  Тайны сердца моего я открыл Тебе, Судии моему: виждь смирение мое, виждь и скорбь мою, и вонми суду моему ныне, и Сам помилуй меня, как милосердый, Отцев Боже.
 Саул иногда, яко погуби отца своего, душе, ослята, внезапу царство обрете к прослутию; но блюди, не забывай себе, скотския похоти твоя произволивши паче Царства Христова.  Саул, когда потерял ослиц отца своего, внезапно получил царство с известием, но храни и не забывай себя душа, скотские вожделения твои предпочитая более Царства Христова.
 Давид иногда Богоотец, аще и согреши сугубо, душе моя, стрелою убо устрелен быв прелюбодейства, копием же пленен быв убийства томлением; но ты сама тяжчайшими делы недугуеши, самохотными стремленьми.  Давид некогда Богоотец согрешил, душа моя, быв устрелен стрелою прелюбодейства и пленен копьем жестокаго убийства; но ты, душа моя, сама страдаешь тягчайшими сих дел недугами – стремлениями собственного хотения.
 Совокупи убо Давид иногда беззаконию беззаконие, убийству же любодейство растворив, покаяние сугубое показа абие; но сама ты, лукавнейшая душе, соделала еси, не покаявшися Богу.

 Присовокупил некогда Давид беззаконие к беззаконию, с убийством соединив прелюбодеяние, покаяние сугубое показал тотчас, но сама ты, душа, большие совершив грехи, не покаялась Богу.

 Давид иногда вообрази, списав яко на иконе песнь,  еюже деяние обличает, еже содея, зовый: помилуй мя, Тебе бо Единому согреших всех Богу, Сам очисти мя.

 Давид некогда, изображая образно, составил песнь, которой обличает содеянное, взывая: помилуй меня, ибо согрешил я пред тобою, Единым Богом всех; Сам очисти меня.

 Слава: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

 Слава: Троица Простая, Нераздельная, Единосущная и Естество Единое, Светы и Свет Святые Три, и Единое Святое поется Бог Троица, но воспой, прославь, душа, жизнь и жизни, всех Бога.

  И ныне: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, Небесная.

  И ныне: Воспеваем Тебя, благословляем Тебя, поклоняемся Тебе, Богородительница, ибо Нераздельной Троицы родила ты Единого Сына и Бога, и Сама отверзла для нас, сущих на земле, (селения) небесные.

Песнь 8. Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

 Согрешивша, Спасе, помилуй, воздвигни мой ум ко обращению, приими мя кающагося, ущедри вопиюща: согреших Ти, спаси, беззаконновах, помилуй мя.

 Согрешившего меня, о Спаситель, помилуй, воздвигни мой ум к обращению, прими меня кающагося, умилосердись к взывающему: согрешил Тебе, - спаси, беззаконновал - помилуй меня.

 Колесничник Илиа колесницею добродетелей вшед, яко на небеса, ношашеся превыше иногда от земных; сего убо, душе моя, восход помышляй.

 Колесничник Илья, возшед на колесницу добродетелей, как бы на небеса вознесся некогда превыше земнаго; итак, потому, душа моя, о его восходе размышляй.

 Елиссей иногда прием милоть Илиину, прият сугубую благодать от Бога; ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.  Елисей некогда, приняв милоть илии, принял сугубую благодать от Господа, ты же, душа моя, не получила этой благодати за невоздержание.
 Иорданова струя первее милотию Илииною Елиссеем ста сюду и сюду; ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.  Поток Иордана некогда милотию Илииною Елисей разделил на две стороны, ты же, душа моя, не получила этой благодати за невоздержание.
 Соманитида иногда праведнаго учреди о душе, нравом благим; ты же не ввела еси в дом ни странна, ни путника. Темже чертога изринешися вон, рыдающи.  Сонамитянка некогда праведника угостила, о, душа, с добрым усердием, ты же не ввела в дом твой ни странника, ни путника, потому будешь извержена вон из брачнаго чертога, рыдая.
 Гиезиев подражала еси окаянная разум скверный всегда, душе, егоже сребролюбие отложи поне на старость; бегай геенскаго огня, отступивши злых твоих.  Гиезиеву подражала ты, злосчастная душа, скверному нраву, всегдашнее сребролюбие которого отложи хотя на старость, убегай геенского огня, отступив от твоих злых дел.
  Слава: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.  Слава: Безначальный Отче, Сыне Собезначальный, Утешителю Благий - Душе Правый; Слова Божия Родитель, Отца Безначального Слово, Душе, Живущий и Зиждущий, Троице Единица, помилуй меня.
  И ныне: Яко от оброщения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.   И ныне: Как из пурпурового состава, Пречистая, мысленная багряница плоть Эммануила во чреве Твоем соткалась, посему Тебя, как Богородицу, воистину почитаем.

Песнь 9. Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

 Ум острупися, тело оболезнися, недугует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже, моя окаянная душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя?

 Ум острупился, тело в недуге, дух болезнует, слово изнемогло, жизнь умертвилась, конец при дверях: что сделаешь ты, несчастная душа моя, когда приидет Судия испытать (дела) твои?

 Моисеово приведох ти, душе, миробытие, и от того все Заветное Писание, поведающее тебе праведныя и неправедныя; от нихже вторыя, о душе, подражала еси, а не первыя, в Бога согрешивши.

 Моисеево привел тебе, душа, миробытие и от него все Писание Завета, повествующее о праведных и неправедных; из них ты, душа, подражала вторым, а не первым, согрешив против Бога.

 Закон изнеможе, празднует Евангелие, Писание же все в тебе небрежено бысть, пророцы изнемогоша и все праведное слово; струпи твои, о душе, умножишася, не сущу врачу, исцеляющему тя.

 Закон бессилен, Евангелие - праздно, все Писание у тебя в небрежности, пророки и всякое праведное слово напрасны, раны твои, душа, умножились без врача, который исцелил бы тебя.

 Новаго привожду ти Писания указания, вводящая тя, душе, ко умилению; праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся и умилостиви Христа молитвами же и пощеньми, и чистотою, и говением.

 Нового Писания привожу тебе указания, вводящие тебя, душа, к умилению; праведным подражай, грешных же отвращайся, и умилостивляй Христа молитвами, пощением, чистотою и непорочностию.

 Христос вочеловечися, призвав к покаянию разбойники и блудницы; душе, покайся, дверь отверзеся Царствия уже, и предвосхищают е фарисее и мытари и прелюбодеи кающиися.  Христос вочеловечился, призвав к покаянию разбойников и блудниц, душа, покайся, дверь Царствия уже отверста и прежде тебя входят в нее фарисеи и мытари и прелюбодеи кающиеся.
 Христос вочеловечися, плоти приобщився ми и вся елика суть естества хотением исполни, греха кроме, подобие тебе, о душе, и образ предпоказуя Своего снисхождения.

 Христос вочеловечился, восприняв плоть мою, и все свойственное естеству добровольно испытал, кроме греха, показуя тебе, душа, подобие и образ Своего снисхождения.

 Христос волхвы спасе, пастыри созва, младенец множества показа мученики, старцы прослави и старыя вдовицы, ихже не поревновала еси, душе, ни деянием, ни житию, но горе тебе внегда будеши судитися.  Христос волхвов спас, призвал пастырей, младенцев множество соделал мучениками, прославил старца и старую вдовицу; их деяниям и жизни ты не поревновала, душа, но горе тебе, когда будешь судиться!
 Постився Господь дний четыредесять в пустыни, последи взалка, показуя человеческое; душе, да не разленишися, аще тебе приложится враг, молитвою же и постом от ног твоих да отразится.  Постившись Господь сорок дней в пустыне, после взалкал, показуя человеческое (естество): душа, не унывай, не разленись, если враг устремится на тебя, но молитвами и постом да отразится он от ног твоих.
  Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету, и Светом, и Животу, и Животом, животворящему и просвещающему концы.

 Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу с верой поклонимся, Троице Нераздельной, Единице по существу, как Свету и Светам, и Жизни и Жизням, животворящей и просвещающей концы.

  И ныне: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

 И ныне: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, Тобою верно царствуя, Тобой и утверждается, Тобою побеждая, побеждает всякое искушение, торжествует над врагами и имеет их в послушании.

 Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.  Андрее честный, отче треблаженнейший, пастырь критский, не преставай молиться о воспевающих тебя, да избавимся все гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущие твою память верно.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Дорогие друзья,
если вам нравиться то, что мы делаем, и вам не безразлична судьба портала, вы можете оказать нам помощь. Даже небольшое пожертвоние поможет проекту. ТОЛЬКО ВМЕСТЕ мы можем сделать сайт лучше.
Спаси и храни вас Бог!

Статьи

Православный календарь

Помоги ближнему...

Работа портала «Православие.By» осуществляется по благословению Высокопреосвященного митрополита Филарета, почетного Патриаршего Экзарха всея Беларуси. Сайт не является официальным приходским или церковным изданием. Белорусский православный информационный портал «Православие.By» ставит перед собой задачу показать пользователям интернета истинность, красоту и глубину Православия. Если вы хотите задать вопрос или высказать свое мнение по поводу сайта или статей, напишите нам, воспользовавшись почтовой формой. Обратная связь.

© 2003-2017 Православие.By - белорусский православный информационный портал. Мнение авторов материалов не всегда совпадает с мнением редакции.
При перепечатке ссылка на Православие.by обязательна.
Православное христианство.ru. Каталог православных ресурсов сети интернет